Az EU fenntartható fogyasztási ígéretének és az uniós ökocímkének kihasználása: Az ALIANAz elkötelezettsége a fenntartható szépség mellett

2024. július 10., szerda – 12:24

A szépségiparban a fenntarthatóság már nem csupán trend – hanem lehetőség. Az ALIANAz, egy B2B kozmetikumgyártó vállalat, amely elkötelezte magát amellett, hogy környezetbarát és megfizethető szépségápolási termékeket hoz létre az európai piac számára. A magyarországi és az egyesült királyságbeli központokkal már jelentős lépéseket tettek azzal, hogy 2022-ben számos kozmetikai termékre megszerezték az uniós ökocímkét, 2023-ban pedig aláírták az EU fenntartható fogyasztásra vonatkozó kötelezettségvállalását. Mindkét kezdeményezés integrálásával az ALIANAz képes volt konkrét lépéseket tenni a szennyezőanyag-mentes, körforgásos és karbonsemleges gazdaságra való átállás érdekében, és elnyerni ügyfelei bizalmát.

 

Kitűnni a tömegből: piaci zászlóshajóvá válni

2022 februárjában az ALIANAz jelentős mérföldkövet ért el azzal, hogy megkapta első uniós ökocímke-tanúsítványát 30 arcápolási termékre, köztük arckrémekre, szérumokra, maszkokra, mosókra és másokra vonatkozóan, így az egyik első vállalat, amely megkapta a nem leöblítendő kozmetikai termékekre vonatkozó tanúsítványt.

Az uniós ökocímke garantálja, hogy a tanúsított kozmetikumok fenntartható forrásból származó, biológiailag lebomló és megújuló összetevőket tartalmaznak, csomagolásuk minimálisra csökkentett és könnyen újrahasznosítható, valamint korlátozottan használnak veszélyes anyagokat, ami biztosítja a vízi szervezetekre gyakorolt alacsony toxicitást.

Ez az eredmény kiemelte az ALIANAz-t az iparágból, és megerősítette a vállalat későbbi elkötelezettségét az EU fenntartható fogyasztási ígérete mellett 2023-ban.

Azóta az EU ökocímkével ellátott termékeik az egyik vezető európai kiskereskedő zászlóshajójává váltak az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban. Az uniós ökocímke megkülönböztette ezt a portfóliót más márkáktól, és a kiskereskedők büszkék az együttműködésre.

"Az uniós ökocímke olyan címke, amely a termék teljes életciklusának fenntarthatóságát figyelembe veszi, és nem csak a termék összetételével vagy csomagolásával, mint a legtöbb alternatív tanúsítvány. Ez egy olyan tanúsítvány, amelyben mi is, partnereink, ügyfeleink és fogyasztóink is megbízhatunk. Ezért vállalkoztunk arra, hogy az elsők között szerezzük meg az EU ökocímkével ellátott tanúsítványt egy kozmetikai termékcsaládra" – mondta Natali Georgieva, az ALIANAz társalapítója és igazgatója.

A vállalat számos előnyt és lehetőséget profitált ezekből a kezdeményezésekből, többek között a csomagolás csökkentéséből adódó költséghatékonyságot, valamint az ügyfelek környezettudatos termékekkel kapcsolatos elvárásainak való megfelelést.

Az ALIANAz felelősséget érzett azért, hogy fenntartható alternatívákat kínáljon ügyfeleinek és végső soron a fogyasztóknak, akik egyre inkább igénylik az ilyen lehetőségeket, és elismerik az uniós ökocímke értékét. Ezenkívül a vállalat növelte hírnevét és versenyelőnyre tett szert a piacon.

 

A jövő zöldítése: elköteleződés a fenntartható fogyasztási ígéret mellett

A szépségipar jelentős szénlábnyomot és hatalmas mennyiségű egyszer használatos csomagolást generál. Ez inspirálta az ALIANAz-t arra, hogy szembenézzen az iparág fenntarthatósági kihívásaival.

Az uniós fenntartható fogyasztási kötelezettségvállalás 2023-as aláírásával a vállalat egyértelmű, mérhető célokat tudott kitűzni fenntarthatósági kötelezettségvállalásaira vonatkozóan.

A kötelezettségvállalás beágyazódott a szervezetbe, és a csapatot egy közös cél felé vezette: az uniós ökocímke-tanúsítvány megszerzése termékeik 50%-ára vonatkozóan 2030-ig.

E célon felül, amely szinergiákat teremt a két uniós kezdeményezés között, a vállalt elkötelezte magát a következők mellett is:

  • 2030-ig évente 15%-kal csökkentik szénlábnyomukat, és 2040-re nulla nettó kibocsátást tűznek ki célul,
  • Kevesebb hulladék előállítása újrahasznosított/fenntartható forrásból származó anyagok felhasználásával, az energiafogyasztás csökkentése és kompakt, vízmentes termékek bevezetése,
  • 2030-ig minden műanyagot megszüntetnek a termékeikben,
  • Támogatják a Little Green Step nevű jótékonysági szervezetet, amely iskolásokat oktat az újrahasznosításra és a fenntarthatóságra.

 

Egy olyan közösség része, amely büszkén dolgozik azért, hogy fenntarthatóbb legyen

Az ALIANAz útja értékes tanulságokkal szolgál más vállalatok számára. Georgieva asszony megjegyezte: "Ha tanácsot adhatnék más vállalatoknak, az az lenne, hogy fogadják el ezeket a kezdeményezéseket [az uniós ökocímkét és az uniós fenntartható fogyasztási ígéretet]. Ez nemcsak a környezet védelmét segíti elő, hanem az innovációt is ösztönzi, új ügyfeleket vonz, és a növekedést is elősegíti."

Hozzátette: "Ha nekünk kisvállalkozásként sikerült, akkor bizonyára más kis-, közép- és nagyvállalatoknak is sikerülhet".

Az Alianaz számára a fenntarthatóság nem csak egy írásos kötelezettségvállalás vagy marketingstratégia, hanem stratégiájuk központi része.

Nagyra értékelik az uniós kezdeményezések láthatóságát, és ennek eredményeként úgy érzik, hogy a fenntarthatóbb működésért dolgozó "vállalatok társadalmának" részét képezik.

Mivel az ALIANAz továbbra is a fenntartható szépség határait feszegeti, története bizonyítja az elkötelezettség és az innováció erejét a pozitív környezeti változások előmozdításában.

 

Forrás: ecolabel.eu