7 dolog, amit (valószínűleg) nem tudott az ökocímkékről

2021. március 22., hétfő – 16:40

1. Az EU Ecolabelt 1992-ben alapította az Európai Bizottság. A magyar Környezetbarát Termék minősítő rendszer 1994 óta, azaz immár 27 éve működik az EU Ecolabel mintájára.

2. Tavaly szeptemberben több mint 75 ezer ökocímkés termék volt forgalomban az Európai Unióban. Mindez azt is jelenti, hogy négy év alatt megduplázódott az európai ökocímkés termékek száma. Az EU Ecolabel logója a festékeken és más háztartási barkácseszközön, a papírtermékeken és a burkolatokon bukkan fel leggyakrabban. A minősített termékek listáját itt találja: http://ec.europa.eu/ecat/

3. Spanyolország az ökocímkés termékek éllovasa. Itt több mint 15 ezer EU Ecolabel termék van forgalomban, míg a második helyezett Olaszországban 9703. A dobogó harmadik helyén Franciaország áll alig nyolcezernél alig kevesebb ökocímkés termékkel.

4. A koronavírus-helyzet által szült megpróbáltatások dacára 2020-ban is növekedni tudott az EU Ecolabel. Tavasz és ősz között több mint 5200 új termékre került rá az uniós ökocímke logója.

5. Az ökocímkés termékek és szolgáltatások az élet változatos területein jöhetnek szembe velünk. Egy építkezésnél nem meglepő látvány az ökocímkés tégla, ahogyan egy tévé, egy ágybetét, egy cipő, egy nyomtató festéktonere, vagy akár egy szálláshelye is lehet ökocímkés.

btrwrw1100


6. A németek ökocímkéje már több mint negyven éves. A Der Blaue Engel-t 1978-ban alapították, így bátran kijelenthetjük, hogy a kezdeményezés megelőzte a korát. A minősítés népszerűsége ráadásul azóta is töretlen.

7. Az Ökocímke hitelességét a mögötte álló feltételrendszerek adják. Ökocímkét csakis azok a termékek kaphatnak, amik megfelelnek ezeknek a szakértői kritériumoknak, nem pedig azok, amelynek gyártói megveszik a minősítést, mint sok más, a piacon lévő elismerés esetén. Az Ökocímke a valódi teljesítményt mutatja, hitelességével pedig garanciát nyújt a tudatos vásárlóknak.